شناسهٔ خبر: 221960 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری کارگاه آموزشی ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر جاده ای برای خبرنگاران بوشهر

برگزاری کارگاه آموزشی ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر جاده ای برای خبرنگاران بوشهر مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایمنی کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای، کارگاه آموزشی ایمنی ترافیک به خبرنگاران استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) محسن مقدسی مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایمنی کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای، کارگاه آموزشی ایمنی ترافیک به خبرنگاران استان برگزار شد.

 مقدسی افزود: با توجه به نقش اثرگذار و مهم اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ ایمنی ترافیک، کارگاه آموزشی در ایستگاه رسانه اجتماع مردمی «بیعت با رهبر انقلاب» در میدان امام خمینی (ره) به صورت حضوری برپا شد.

وی یادآور شد: در این کارگاه مقررات و تکنیک های رانندگی در مناطقی نظیر مدارس حاشیه راهها که کاربران آسیب پذیر حضور دارند، کنترل خودرو در شرایط سانحه داخل شهر، روش‌های کنترل وسیله نقلیه در سرعت‌های بالا، رانندگی در شب، عکس العمل مناسب در مقابل حوادث پیش بینی نشده در رانندگی آموزش داده شد.

مقدسی تاکید کرد: در این کارگاه که با تدریس سرهنگ سید غلامحسین شجاعی رییس پلیس راهور مرکز استان برگزار شد، در پایان از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به جمعی از خبرنگاران هم استانی کلاه ایمنی اهداء گردید.

رییس پلیس راهور شهرستان بوشهر هم در این کارگاه آموزشی بیان کرد: در طول سال بیش از ۷۰ درصد تصادفات به گونه‌ای است که یک طرف حادثه را موتورسیکلت تشکیل می‌دهد.

سرهنگ سید غلامحسین شجاعی با اشاره به اینکه ضربه به سر عامل اصلی فوت در این حوادث است، افزود: بیش از ۸۰ درصد تصادفات منجر به فوت به دلیل ضربات وارده به سر رخ می‌دهد و استفاده از کلاه ایمنی در کاهش این آمار بسیار اثرگذار است.

همچنین عباس مطاف، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از ابتکار روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای برپایی این کارگاه برای اصحاب رسانه تقدیر کرد.